onsdag 12. september 2012

Jeg elsker min padde!

Jeg har den stort sett med meg overalt men etter å ha studert denne bloggen fra Tom Barrett skammer jeg meg nesten for hvor lite jeg har utnyttet potensialet. Jeg skulle gjerne ha testet ut å bruke I Pad som verktøy i et klasserom i Norge, men det lær nok drøye en stund til. I løpet av høsten skal jeg ha praksis ved en internasjonal skole i Kiev.I denne skolen bruker man I Pad i klasserommet fra 1.klasse, så det skal virkelig bli spennende å se hvor langt de har kommet i bruken. Jeg må bare få trekke frem noen favoritter fra denne listen med 103 måter å bruke I Pad i klasserommet på. I mitt forrige blogginnlegg skrev jeg om underveisvurdering og trafikklys. Jeg brukte lang tid på å finne frem til de enkle plastkrusene i riktig farge og så finner jeg denne hendige appen "Traffic Light", ord blir fattige..
.

Balopticon!! Det er sikkert mange av dere som ikke vet hva det er, men kort fortalt er det en slags projektor hvor du kan legge inn et bilde eller en bok så blir dette projisert på et lerret. Vi hadde en slik på skolen når jeg var liten og jeg husker at jeg var litt redd for den når den ble trillet inn i klasserommet for første gang. Den duret også husker jeg. Hvis det fortsatt er noen lærere der ute som gråter sine modige tårer for at de ikke får hendene sine på et nytt Balopticon, kan jeg nå fortelle at det kan du ordne med en I pad og en liten app som heter Air Presenter.

Balopticon anno 2012

Balopticon, et revolusjonerende verktøy i Deres klasserom! (etter krigen kanskje)


Et lite tips til alle lærere der ute, bruk bloggen til Tom Barrett som kompetanseheving i personalet når det gjelder IKT. Her er det flust av gode råd og tips samlet på et sted. Jeg kommer sikkert å komme tilbake med omtale om Apper som jeg har funnet og utprøvd fra denne siden senere. I mellomtiden har jeg også en oppfordring til norske app-utviklere, vi trenger flere av disse Appene på norsk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar