Som mangeårig nettstudent har jeg også erfart at nettmøter og nettforelesninger som foregår i samtid sikrer fremdriften i studiene bedre enn studier man må gjennomføre på egen hånd.
Hvis læreren selv har gjennomført nettbaserte studier vil det kanskje være lettere å finne ut hva som motiverer elevene til å bruke mulighetene med "flipped classroom"? Jeg har en mistanke om at elever heller ser filmer som deres egen lærer har laget enn filmer som blir linket til på YouTube. Til å begynne med kan det føles tidkrevende å skulle produsere egne filmer, det finnes jo allerede så mye som andre har laget. På sikt lønner det seg nok alikevel, og etterhvert går det fortere å produsere, i tillegg til at man etterhvert bygger seg opp et lite bibliotek med egne filmer. I et tidligere IKT-studie lagde jeg en film om hvor viktig det er å ikke dele passordet sitt med andre, den har jeg måtte vise flere ganger for elevene mine. Det er like moro hver gang! Den kan du se her
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar